Jak jsme redesignovali brand page pro značku MISURA

V roce 2021 jsme pro značku MISURA vytvořili první brand page na adrese misura.cz (později misura.store). O tvorbě první brand page MISURA jsme psali v naší případové studii. Cílem bylo vybudovat web, který představí značku veřejnosti, podpoří důvěryhodnost značky, získá výsledky v organickém vyhledávání a podpoří e-shop misura.shop.

redesign MISURA
Obr. 1: Po čtyřech letech od nasazení brandové stránky MISURA jsme přistoupili k jejímu kompletnímu redesignu.

Původní web před 4 lety splnil svou roli na výbornou. Díky soustavné práci na tvorbě vysvětlujícího obsahu, dynamických produktových boxů a třeba vlastní databáze pro správu konfigurátoru se nám podařilo z brandové stránky MISURA.store vybudovat jednak cenný zdroj informací pro zákazníky MISURA, ale také významný zdroj pro posílení organických nákupů. 

Proč jsme se rozhodli pro redesign?

Pro redesign webu MISURA.store jsme se společně s jednatelem a majoritním vlastníkem MISURA Jiřím Mihelem rozhodli protože:

Obsah přerostl původní web

Když jsme spouštěli první brand page pro MISURA, byl to začátek jak pro obsah, tak pro samotnou značku, a od té doby se toho hodně změnilo. Vyrostl počet produktů, přibyly desítky článků, tipů a reálných zákaznických příběhů. Původní web nebyl připraven na takové množství obsahu a stal se předimenzovaný. Nezobrazoval se klíčový obsah a celková informační architektura neodrážela aktuální potřeby značky ani zákazníků. Bylo na čase ji přetvořit.

Posun ve vnímání kvality uživateli

Lidé dnes více než kdy jindy posuzují důvěryhodnost a kvalitu značky podle prvního dojmu z webu. Grafika a uživatelské rozhraní musí odpovídat současným trendům, aby dokázaly vybudovat potřebnou důvěru

Vývoj značky MISURA

Nemění se jen trh a potřeby zákazníků. Mění se i samotná MISURA. Dnes už nejde jen o výrobce produktů, značka stojí na technologiích, pracuje s AI, nasazuje vlastního chatbota, který zákazníkům pomáhá vyznat se v široké nabídce. Spolupracuje s odborníky z různých oblastí - od marketingu až po design. A zároveň nabízí produkty a řešení, které právě tito profesionálové denně používají. Tuhle novou úroveň značka potřebovala zrcadlit i ve svém webu.

Jak probíhal proces redesignu?

  1. Moderované diskuze nad očekáváním od nového webu. Účastni byli na přání jednatele Jiřího Mihela za MISURA zákaznická a produktová podpora, za TRITON IT realizační tým obsahu a vývoje. Dále dodavatelé grafického designu a marketingu. 
  2. Analýza dat z Google Analytics, Search Console a dalšího uživatelského chování ukázala na silné a slabé stránky původního webu a podpořila diskuze o jeho budoucí funkci a podobě.
  3. Analýza uživatelských potřeb vycházela zejména ze zkušeností uživatelské podpory a poskytla informace o jaké produkty mají zákazníci největší zájem, na co se nejčastěji ptají, na co upozorňují, že na brand webu nemohou najít atd.
  4. Designové návrhy ve Figma byly promítány jednotlivými dodavateli grafiky. Jiří Mihel se v průběhu rozhodl změnit dodavatele grafiky. A finálním autorem se stal Miro Hranický.
  5. Finální implementace byla realizována týmem TRITON IT s ohledem na všechny získané poznatky. 
Bento boxy MISURA
Obr. 2: Design nové brand page byl inspirován tzv. bento boxy.

Miro Hranický vsadil na inspirace značkou Apple a pro nový vzhled webu MISURA využil tzv. bento box design. 

Co to je bento box?

Bento box ve webdesignu je styl rozvržení obsahu, který se inspiruje tradiční japonskou krabičkou na jídlo bento boxem, kde jsou jednotlivé složky jídla pečlivě oddělené do malých, vizuálně vyvážených přihrádek. Ve webdesignu tento přístup znamená, že stránka nebo aplikace je rozdělena do několika zřetelných panelů neboli "boxů", z nichž každý představuje konkrétní funkci, typ obsahu nebo akci. Vizuálně působí jako přehledná mozaika, kde má vše své jasně definované místo. Tento přístup pomáhá uživatelům rychle pochopit strukturu rozhraní a zlepšuje použitelnost. Typickým příkladem využití bento boxu je rozhraní operačního systému Windows 11, kde je nabídka Start rozdělena do dlaždic, nebo web společnosti Apple.

Technické vymoženosti nové brand page

Nový web je vizuálně atraktivnější a technologicky vyspělejší, za zmínku stojí například:

Plná integrace s e-shopem

Web je kompletně integrován s feedy z e-shopu MISURA.shop. Automaticky si tahá informace a data do produktových boxů, takže se vše aktualizuje v reálném čase bez nutnosti manuálních zásahů.

Systém štítků a slovníček pojmů

Vytvořili jsme systém štítků, díky kterému můžeme jednotlivé články začleňovat do tematických kategorií a pomáháme uživatelům v orientování se mezi velkým množstvím obsahu, který pro MISURA tvoříme. Každý štítek je zároveň zrcadlen to tzv. slovníčku pojmů, ve kterém se uživatelé mohou rychle dozvědět více např. o parametrech MISURA monitorů a dalších technických pojmech, které s produkty MISURA přímo souvisí.

slovníček pojmů na MISURA
Obr. 3: Nový web je opatřen systémem štítků a slovníčkem pojmů, kde jsou vysvětlovány především technické pojmy a parametry, které souvisí s produkty MISURA.

Chytré produktové boxy

Články představující produkty MISURA nebo radící s jejich používáním jsou důležitým zdrojem organických návštěv (SEO) i zdrojem informací pro velké jazykové modely (GEO). Právě v těchto článcích je pro nás zásadní, aby se se návštěvník dostal rychle do e-shopu přímo na související produkt(y). Proto jsme do článků napojili boxy se souvisejícími produkty. Synchronizace obrázku, popisu a ceny produktů v boxech již probíhá automaticky z produktového feedu, stejně jako překlady.

produktové boxy MISURA
Obr. 4: Tematické články jsou doplňovány štítky a produktovými boxy. Ty čerpají informace o produktech z e-shopu v reálném čase.

Lokalizace do desítek zemí

Obsah je lokalizovaný a přeložený do více než deseti jazyků, které odrážejí počet zemí, ve kterých MISURA své produkty prodává.

AI-powered překlady

Vytvořili jsme efektivní proces překladu webových stránek založený na nástroji DeepL. Tento proces minimalizuje zapojení lidské práce při dosažení maximální kvality výstupu včetně správné lokalizace důležitých klíčových slov v jednotlivých jazykových mutacích. Namátkové kontroly rodilými mluvčími potvrdily vysokou úroveň překladů.

Výkon webu

Responzivita a interaktivita jsou dnes samozřejmostí. Pro úspěch u zákazníků je však neméně klíčová i rychlost webu. Web je plně optimalizovaný pro všechna zařízení od mobilních telefonů po velké monitory. Byla to pro nás při pokročilosti designu s citem pro jemný detail ta pravá výzva. I přes přítomnost množství grafiky a úvodního brand videa jsme v Page speed web dostali do zelených čísel a zlepšili jeho výkon oproti předchozí verzi. Web jsme testovali právě na různých monitorech MISURA (různé velikosti a rozlišení), mobilních telefonech Apple i s Android, noteboocích s operačními systému MacOS, Linux a Windows a ve všech nejpoužívanějších prohlížečích.

Původní web nám skvěle sloužil čtyři roky, ale věděli jsme, že pokud chceme růst a konkurovat nejlepším světovým značkám, musíme jít s dobou. Nový web není jen hezčí - je to komplexní nástroj, který našim zákazníkům poskytuje ještě lepší zážitek a nám pomáhá efektivněji komunikovat hodnotu našich produktů. Jsem rád, že jsme se s týmem Triton IT rozhodli pro tak ambiciózní redesign.

Co přináší nový web zákazníkům?

Nový MISURA.store je rychlejší, chytřejší a srozumitelnější. Zákazníci oceňují:

  • Moderní rozhraní - čistý design inspirovaný moderním konceptem bento boxů
  • Rychlost a responzivitu - optimalizovaný kód zajišťuje maximální výkon webu na všech zařízeních
  • Lepší orientaci - obsah je logicky rozdělený podle témat i produktů
  • Aktuálnost - automatické napojení na e-shop zajišťuje aktuálnost všech informací o produktech
  • Chytrou asistenci - AI chatbot v několika jazycích poradí nejen s výběrem, ale i s běžnými uživatelskými dotazy ohledně produktů

Nový web MISURA.store představuje evoluci úspěšného konceptu brand page. Kombinuje osvědčené principy se současnými trendy a technologiemi, čímž vytváří platformu připravenou na další roky růstu této české technologické značky.

Chcete vylepšit design a informační architekturu vašeho webu?

Související články

Případová studie Případová studie

Geolokační cílení představuje jednu z největších příležitostí pro firmy, které přesně znají své cílové skupiny a lokality, kde se jejich zákazníci...

Obsah Obsah

V digitálním prostředí už nestačí tvořit kvalitní obsah s nadějí, že si k němu publikum cestu samo najde. Způsob, jakým lidé vyhledávají informace...

Rady a tipy Rady a tipy

V červnu 2025 vstupuje v účinnost zákon č. 424/2023 Sb., který zavádí povinnost digitální přístupnosti pro e-shopy a online služby. Tento zákon...