Jak jsme pomohli České asociaci umělé inteligence přivést na konferenci stovky odborníků i firem ze zdravotnictví

Česká asociace umělé inteligence (ČAUI) nás na konci léta oslovila s úkolem pomoci s propagací její konference AI transformace zdravotnictví. Hned po první schůzce s předsedou asociace, Lukášem Benzlem, bylo jasné, že půjde o projekt, kde bude rozhodovat precizní cílení a rychlá reakce na vývoj kampaní. Cílem bylo získat co nejvíce prodaných vstupenek na konferenci, která spojovala špičky medicíny, technologické inovátory i firmy z oblasti zdravotnictví. Naším úkolem tak bylo naplnit kapacitu akce a oslovit nejen členy asociace, ale i širší odbornou i podnikatelskou veřejnost.

Kdo stojí za projektem?

Česká asociace umělé inteligence je nezávislá platforma, která sdružuje experty, výzkumníky, firmy i instituce v oblasti AI s cílem podporovat využívání umělé inteligence v praxi. Asociace pořádá odborné konference, workshopy i vzdělávací akce, které propojují svět technologií, byznysu a veřejné správy a TRITON IT je členem této asociace již od léta 2023.

Dvě odlišné cílové skupiny, dvě různé strategie

Konference AI transformace zdravotnictví byla specifická tím, že mířila na velmi úzce vymezené publikum. Pro co nejpřesnější cílení jsme ho rozdělili na dvě skupiny s odlišnou motivací a způsobem komunikace:

1) Odborná veřejnost

Zdravotníci, výzkumní pracovníci, akademici a zástupci nemocnic.
Cílení:

  • PMax kampaně zaměřené na aplikace a weby pro zdravotnické profese,
  • RTB reklama cílená na vybrané nemocnice, univerzity a laboratoře,
  • Meta Ads a PMax kampaně zacílené na seznamy kontaktů zdravotnických profesí,
  • PMax cílení na weby konkurenčních konferencí.

2) Neodborná, ale související veřejnost

Firmy a instituce úzce spojené se zdravotnictvím jako dodavatelé přístrojů, softwaru, pojišťovny, inovační centra.
Cílení:

  • PMax kampaně a Meta Ads cílení na segmenty s vazbou na zdravotnictví,
  • uživatelé hledající pojmy spojené s bioinformatikou nebo dotačními tituly pro zdravotnické projekty.

Komunikace na tyto dvě skupiny byla odlišná:

  • Odborná veřejnost - důraz na obsah, řečníky, přítomnost tří ministrů a program konference.
  • Neodborná veřejnost - motivace skrze networking, možnost setkat se s lídry oboru v prestižním prostředí akce.

Časová osa kampaně

Práce na kampaních probíhala v rychlém sledu. I přes krátké termíny jsme dokázali pružně reagovat na požadavky a posilovat výkon podle vývoje prodejů.

22. září - spuštění kampaní

Spustili jsme první vlnu PMax a Meta kampaní, které začaly budovat povědomí o konferenci a testovat výkonnost jednotlivých sdělení. Paralelně běželo RTB cílení na vybrané lokality jako nemocnice, univerzity a laboratorní centra.

kampaň pro ČAUI
Obr. 1: Kampaně jsme rozdělili tak, abychom na obě cílové skupiny mohli cílit jiným typem komunikace

Průběžná optimalizace

V prvních dnech jsme sledovali chování publika, testovali různé varianty textů a vizuálů. Získaná data jsme využili k postupnému zpřesňování PMax signálů, čímž se zvýšila relevance i míra konverzí.

7. října - požadavek na zvýšení výkonu

Od ČAUI přišel požadavek na posílení kampaní. Navrhli jsme doplnit kampaně o videospot s předsedou asociace Lukášem Benzlem, který osobně pozval účastníky a zvýšil důvěryhodnost celé komunikace. Toto video jsme následně nasadili do PMax kampaní i Meta Ads.

12. října - deset dní do akce

Dostali jsme informaci, že zbývá prodat ještě zhruba sto vstupenek. Rozhodli jsme se proto navýšit rozpočet a přesměrovat část prostředků z RTB do nejvýkonnějších segmentů PMax a Meta Ads.

14. října - nová kreativní vlna

Přišli jsme s novým konceptem založeným na populárním vzdělávacím seriálu Byl jednou jeden život. Kreativa s odkazem na tento motiv dokázala oslovit širší publikum a přitáhla pozornost i dalších potenciálních návštěvníků konference.

bannery ČAUI
Obr. 2: Navrhli jsme nový typ komunikace inspirovaný populárním vzdělávacím seriálem Byl jednou jeden život.

17. října - splnění cíle

Asociace oznámila, že všechny vstupenky jsou prodané. Plán jsme splnili o pět dní dříve, než bylo potřeba, a kampaně jsme proto ukončili.

prodej lístků
Obr. 3: Díky pružné reakci na aktuální situaci jsme dokázali celou konferenci vyprodat 5 dnů před plánovaným vypnutím kampaní.
Lukáš Benzl, Ředitel České asociace umělé inteligence
Spolupráce s TRITON IT na propagaci této konference pro nás byla naprosto klíčová. Podařilo se nám nejen oslovit široké spektrum lidí, ale především s předstihem celou konferenci vyprodat. Oceňuji proaktivní přístup, pružnost a schopnost reagovat na situaci v reálném čase. Výsledky předčily naše očekávání.

Propagace konference AI transformace zdravotnictví ukázala, že i odborné akce s úzkou cílovou skupinou lze propagovat efektivně, pokud se kampaně staví na datech, přesném cílení, průběžném vyhodnocování a flexibilní práci s obsahem. Vyprodaná konference je důkazem, že výkon a kreativita mohou jít ruku v ruce a že i s omezeným časem lze dosáhnout maximálních výsledků.

Obr. 4: Akce AI transformace zdravotnictví sklidila velmi pozitivní ohlasy

Chcete podpořit prodej vašich produktů a služeb skrze výkonnostní kampaně?

Související články

Vývoj Vývoj

Starosta pražských Křeslic hledal jednoduchý způsob, jak okamžitě sdílet informace z terénu mezi občany. Věděl, že občané nechtějí stahovat...

Případová studie Případová studie

V roce 2021 jsme pro značku MISURA vytvořili první brand page na adrese misura.cz (později misura.store). O tvorbě první brand page MISURA jsme...

Případová studie Případová studie

Geolokační cílení představuje jednu z největších příležitostí pro firmy, které přesně znají své cílové skupiny a lokality, kde se jejich zákazníci...