Jak jsme pomocí geolokačního cílení zvýšili efektivitu letní kampaně pro Decathlon

Geolokační cílení představuje jednu z největších příležitostí pro firmy, které přesně znají své cílové skupiny a lokality, kde se jejich zákazníci pohybují. Na rozdíl od klasických vyhledávacích kampaní, geolokační kampaně umožňují zachytit uživatele nacházející se na určitém místě a následně jim zobrazit reklamní banner ve chvíli, kdy jsou nejvíce nakloněni nákupu.

Geolokační cílení nezaměňujte s GEO - optimalizací pro AI nástroje. Geolokační kampaně využívají GPS souřadnice mobilních zařízení k identifikaci a následně oslovení uživatelů na základě jejich fyzické přítomnosti v konkrétních lokalitách.

Letní geolokační kampaň Decathlonu

Decathlon je francouzská společnost, která si klade za cíl "dělat sport dostupnější" a vyvíjí sportovní vybavení pro více než 70 sportů. V České republice patří k největším prodejcům sportovního vybavení a má silnou pozici zejména v segmentu outdoorových aktivit a kempování.

S touto prestižní značkou spolupracujeme na digitálních kampaních už více než rok. Po úspěšných podzimních a jarních kampaních nás Decathlon oslovil s výzvou připravit také letní kampaň, která by cílila na specifické publikum - návštěvníky kempů.

Správné zacílení kampaně

Rozhodnutí zaměřit se na kempy nevzešlo náhodou. Decathlon má v portfoliu širokou škálu kempingového vybavení od stanů přes spacáky až po kempingový nábytek jako skládací židle, polohovatelná křesla, stabilní stolky či celé kempingové kuchyně.

Při plánování budoucí strategie s marketingovým oddělením Decathlonu se ukázalo, že právě lidé trávící dovolenou v kempech tvoří ideální cílovou skupinu pro letní kampaně Decathlonu. Navíc v Triton IT disponujeme pokročilými zkušenostmi v geolokačním cílení, které nám umožňují sestavovat publika na základě přesných GPS souřadnic s perimetrem zaměření na nižší stovky metrů.

Jak funguje geolokační cílení?

Geolokační technologie funguje na principu vícefázového procesu:

1. Mapování lokalit

Nejprve jsme sestavili detailní mapu cílových lokalit. Pro letní kampaň Decathlonu jsme se zaměřili na dva hlavní typy kempů:

  • Kempy podél říčních toků ideální pro vodáky a příznivce vodních sportů
  • Klasické rekreační kempy určené pro rodinnou dovolenou

Po identifikace všech kempů v ČR, které se agregují na portálech pro nadšence do kempování, jsme sestavili seznam těchto míst společně s přesnými souřadnicemi.

2. Sběr GPS dat

Když uživatel se svým mobilním zařízením vstoupí do geofence (virtuálního perimetru) kolem kempu, náš systém zaregistruje jeho přítomnost. Přesnost cílení dosahuje nižších stovek metrů, což znamená, že dokážeme identifikovat lidi přímo v areálech kempů, u stanů či na vodáckých trasách.

Práce na geolokační kampani pro Decathlon byla velkou výzvou. Zásadní bylo mapování vodáckých tras, kdy jsme museli přesně identifikovat místa, kde se vodáci zastavují na noc a kde rodiny tráví své letní dovolené pod stany. Jsem pyšný na to, jak přesně jsme dokázali zacílit na stovky různých lokalit současně.

3. Budování publik

Zaznamenané uživatele řadíme do specifických publik a tato data následně ukládáme pro účely budoucího zobrazování reklamy.

4. Retargeting

Těmto uživatelům pak můžeme ukazovat bannery s kempingovým vybavením i když už nejsou v kempu, ale třeba doma nebo v práci. Tedy na místech, kde je pro nákup potřebného vybavení na další kempingový výlet více prostoru.

Společně s týmem Decathlonu jsme pečlivě naplánovali spuštění kampaně, které jsme načasovali přesně na hlavní kempingovou sezónu, aby bannery zasáhly uživatele ve chvíli, kdy jsou nejvíce motivováni k nákupu doplňkového vybavení. Bannery zahrnovaly široké portfolio produktů jako kempingový nábytek (židle, stoly, lehátka), vybavení na grilování, outdoorové oblečení nebo doplňky pro vodní sporty.

Výsledky letní geolokační kampaně

Decathlon používá pro měření výkonu svých kampaní služby společnosti Marketup, která spravuje nástroj Campaign Manager 360. Ten byl speciálně nakonfigurován pro sledování našich geolokačních zobrazení a verifikoval nejen správnost technického nastavení kampaně, ale také potvrdil vysokou úspěšnost celé strategie. Díky propojení s CM360 jsme mohli sledovat, jak se uživatelé zachycení v kempech následně chovají po zobrazení reklamy.

Toto externí ověření od nezávislého nástroje potvrdilo, že naše geolokační cílení skutečně zasáhlo relevantní publikum, které následně pokračovalo na web Decathlonu pro dokončení nákupu.

metriky geolokační kampaně
Obr. 1: Díky přesnému zacílení jsme dokázali reklamy zobrazovat velmi relevantnímu publiku. Díky tomu jsme během kampaně dosáhli více než 17 tisíc prokliků.

Klíčové metriky kampaně:

  • CTR (Click-Through Rate): 0,89 %
  • Zobrazení: 1 954 555 impresí
  • Kliky: 17 439 kliků

Přesné geolokační cílení na kempy a vodácké trasy přineslo Decathlonu vysokou relevanci zobrazovaných reklam, téměř dva miliony zobrazených bannerů a pro tento typ display kampaně nadprůměrné CTR.

Jan Nový, Online Marketing Specialist, Decathlon Česká republika
Spolupráce s Triton IT na geolokační kampani naplnila naše očekávání. Dokázali přesně zacílit na návštěvníky kempů s přesností na stovky metrů a dosáhli výborných výsledků. Kampaň byla perfektně načasována na hlavní sezónu a podpořila prodeje našeho kempingového sortimentu.

Co dělá geolokační cílení tak efektivní?

Úspěch této kampaně ilustruje několik klíčových výhod geolokačního cílení:

  1. Relevance

Oslovujeme jasně definovanou cílovou skupinu, která se shlukuje na předem definovaných místech, Tito lidé tvoří nejrelevantnější skupinu uživatelů, kteří jsou pravidelnými zákazníky našeho klienta.

  1. Přesnost

Cílíme s přesností na nižší stovky metrů a díky tomu dokážeme rozlišit mezi návštěvníkem kempu a někým, kdo pouze projíždí okolo.

  1. Škálovatelnost

Současně dokážeme cílit na stovky různých lokalit po celé republice.

  1. Měřitelnost

Každé zobrazení banneru můžeme přesně doměřit a vyhodnotit jeho efektivitu.

Budoucnost geolokačního marketingu

Případ Decathlonu ukazuje obrovský potenciál geolokačních kampaní pro retailové značky. S rostoucí přesností GPS dat a rozšiřující se možností těžby dat očekáváme, že tento typ cílení bude hrát stále důležitější roli v digitálním marketingu.

Pro brandy jako Decathlon, které mají jasně definované cílové skupiny vázané na konkrétní lokality a aktivity, představuje geolokační cílení efektivní způsob, jak dosáhnout vysoké relevance při současné optimalizaci nákladů.

Chcete nastavit geolokační kampaně a zachytávat vaše zákazníky na specifických místech?

Související články

Případová studie Případová studie

V roce 2021 jsme pro značku MISURA vytvořili první brand page na adrese misura.cz (později misura.store). O tvorbě první brand page MISURA jsme...

Rady a tipy Rady a tipy

V červnu 2025 vstupuje v účinnost zákon č. 424/2023 Sb., který zavádí povinnost digitální přístupnosti pro e-shopy a online služby. Tento zákon...

Obchod Obchod

Softwarová specifikace je jeden z nejdůležitějších dokumentů při vývoji softwaru. Přesto je to pojem, který si firmy často vykládají různě —...