PR články

Společnost TRITON IT zajišťuje tvorbu a publikaci PR článků na vlastních webech i na spolehlivých a cenově dostupných portálech třetích stran.

Co je to PR článek?

PR článek (z anglického public relations - PR) je reklamní článek určený k propagaci určitého zboží či služby. V případě internetu je pak publikace takového článku často spojena se získáváním tzv. dofollow odkazů.

K čemu je to dobré?

K oslovení zákazníků a vyvolání potřeby koupit si propagovaný produkt či službu. Případně k zodpovězení otázek o tomto produktu nebo vyvrácení obav zákazníků.

Jak je to s těmi odkazy?

Kvalitní reklamní články umístěné na kvalitních portálech představují účinnou formu tzv. linkbuildingu. Jinými slovy vylepšují pozici Vašeho webu v internetovém vyhledávání.

Čím je dána kvalita článku?

Kvalita reklamního článku je relativní pojem, protože v konečném důsledku záleží vždy na dojmu každého jediného čtenáře a na jeho ochotě provést akci, ke které je vyzýván. Existují však faktory, které významně ovlivňují úspěch publikovaného článku. Především, před zahájením tvorby článku by mělo být jasné pro koho je článek určen a kde bude umístěn od toho by se měla odvíjet jeho forma a obsah.

Umístění článku

Článek by měl být umístěn na blogu / portálu jehož návštěvníci nejvíce odpovídají Vaší představě o tom, pro koho je článek určen. Čím bližší bude téma webu, na kterém publikujete, tématu Vašeho podnikání, tím větší efekt bude článek mít. Dalším významným aspektem je významnost (kvalita) takového webu. Významnost se odvíjí od toho kolik kvalitních odkazů na daný web vede, kolik lidí jej navštěvuje a jak dlouho tito lidé na webu zůstávají.

Příklad
V TRITON IT pomáháme našim klientům najít nejvhodnější místa pro umístění článků. Posuzujeme tématickou shodu webu a dokážeme měřit počet a kvalitu odkazů, které na uvedený web vedou.

Obsah článku

Text článku by se měl maximálně přizpůsobovat publiku webu, na kterém je inzerován - měl by tématicky i obsahově ladit s ostatními články. Klíčové je, aby byl článek pro čtenáře zajímavý. Například přinášel novou informaci, nebo zajímavou radu, či otevíral nový pohled na téma, které je na daném webu aktuálně řešeno. V neposlední řadě je důležité, aby byl zmíněný informační přínos pro čtenáře úzce spojen s prezentovaným produktem a jeho užitkem pro čtenáře.

Příklad
TRITON IT disponuje výbornými copywritery, kteří dokáží napsat zajímavý článek na míru cílovému publiku.

Peníze - Komu? Kolik? Za co?

Zpravidla se platí copywriterovi za napsání článku a provozovateli blogu či portálu za jeho umístění. Rozšířenou službou je rovněž vyhledávání vhodných míst pro umístění článků najatou osobou / agenturou.

Kolik to stojí?

Cena jednotlivých služeb se výrazně liší. Největší náklad ve většině případů představuje poplatek za umístění článku, který se pohybuje od řádově stovek korun do stovek tisíc korun. Přitom ne vždy je tomu tak, že cena článku je přímo úměrná kvalitě webu, na kterém je umístěn. Náklady na napsání článků a vyhledání vhodného místa pro umístění se většinou pohybují v řádech stovek až jednotek tisíc korun.

Kdy a proč se obrátit na agenturu?

Zkušený linkbuilder dokáže snížit cenu Vašeho článku na minimum. Disponuje kontakty na levné a prověřené copywritery a především levné portály a blogy s vysokou reálnou návštěvností. Dále ví, kde se zdržuje Vaše cílová skupina čtenářů. V neposlední řadě dokáže odhalit podvodné stránky s vylhanou či uměle vytvářenou návštěvností.

Příklad
TRITON IT pro vybrané obory udržuje kontakt s kvalitními blogy, jejichž čtenost řádově převyšuje portály s podobným tématem a cena článku je zde řádově nižší.